Mönster på mönster

En till trend bland många utställare och även i min egen monter var att våga blanda mönster och förmedla ett starkare uttryck.
Ceannis lyckades verkligen med detta och när jag såg montern fick jag själv lust att köpa på mig lite snygga strandväskor och sätta mig på flyget till varmare breddgrader.



Foto: sofie Sjöström Formex jan 2009

10-gruppens monter VIBRERADE. Här räds man inte för att ta ut svängarna. Tycka vad man vill men den montern går man inte obemärkt förbi – den ger AVTRYCK. Några få turkosgula produkter från hösten 2008 fick vara med i montern bland den rosa/röda kollektionen.



Foto: sofie Sjöström Formex jan 2009

Oility ett märke som levererar kläder, schalar, väskor till individualister visade upp sin kollektion. Jag gillar verkligen deras klara färg- och mönsterställningar. Nedan bild från deras hemsida.


Foto: sofie Sjöström Formex jan 2009

Ja och vad visade jag själv då? Jo, sex mönster i olika gröna färgställningar för den öppna planlösningen. Mönstren har olika uttryck men går att kombinera fint ihop. Se Sofie Sjöström™design för mer detaljer.



Foto: Min duktiga fotograf Göran Ekeberg, www.addlight.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0