Favoriter i rött

Förstärk din inredning med lite inslag av rött. Här är några riktigt snygga inredningsdetaljer som går att handla direkt på nätet. Mina favoriter är nog fåtöljen, den härliga lampan och laptop fodralet längst ner.




Från ovan:
Marimekko skål 669 kr från Inneonline.se

Catarina Larssons lampa 2900 kr också från Inneonline.se
Nippon tidskriftshylla av designern Bernardo Serra för Maze international 539 kr från Designonline.se

Fatboy original, 2499 kr från NyDesign.se
Ornamenterade fåtöljen Snooze av Stefan Borselius & Fredrik Mattson för Blå station, 12350 kr från Designonline.se
Occio brickbord designat
av Stefan Borselius & Fredrik Mattson för Blå station, 1590 kr från Designonline.se
Laptopfodral NU 271 kr från Inneonline.se

LITE FAKTA OM RÖTT

Kulören röd är krävande och aktiv, sensuell och varm, men symboliserar också kärlek, sinne, fara, krig och blod. Mörkrött betecknar erotik, rosa står för romantik, medan den julröda kulören står för aktivitet och glädje. Rött blandat med gult ökar värmen, men också uppmärksamheten. Blandat med blått blir den kall och provocerande. Rött används också som varseltecken och signaler. Ett rum färgsatt med en intensiv röd kulör kan vara så aktiverande att den kan öka adrenalinet i blodet. Det sägs att vi blir 10% starkare i rött, att det röda rummet ökar diskussionslusten och att vi äter snabbare i en röd miljö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillade fåtöljen jättemycket, rött är min favoritfärg efter svart / vitt, ha en bra vecka, hälsar Desajna

2009-03-23 @ 14:35:52
Postat av: KREATIVA DESAJNA

2009-03-23 @ 14:36:48
URL: http://kreativadesajna.blogg.se/
Postat av: Anna

rött är juh så snyggt...

2009-03-23 @ 21:07:58
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack för kommentar på min blogg. Jag gillar verkligen rött i perioder, hehhe.

Här hade du fixat ihop många fina röda saker.

Lampan påminner ju faktiskt lite om den jag har gjort själv för ett tag sen. Jag har inget i slutet på mina band + att min är lite längre.



Trånar ju efter en röd marimekko skål, men är för snål att köpa den. hihih

Fyller ju snart år så då får jag kanske önska mig den.



ha det bra

2009-03-23 @ 22:33:42
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: karola

...jag är väldigt svag för rött! Härligt.

Men visst kan det trigga lite hets och ilska också (alla slags starka känslor har jag fått för mig...??)

Hoppas du har en trevlig fredag:)

2009-03-27 @ 14:10:26
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Sofie Sjöström, formgivare

Ja visst kan man bli AGGRESIV av rött. Under min studenttid skulle vi måla puben på Östgöta nation i Uppsala röd men det fick vi inte, eftersom färgen i kombination med alkohol kunde framkalla ilska och aggressivitet hos besökarna. Väggarna blev vita......men visst är det hade det varit läckrare med blodrött.

2009-03-27 @ 17:23:08
URL: http://sofiesdesignochtrend.blogg.se/
Postat av: House of Jammi

Vilka härliga grejer, och vilken härlig blogg du har! Jag har genast lagt upp dig som en länk på min blogg.

2009-03-29 @ 12:39:40
URL: http://houseofjammi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0