För din Laptop

Jag har under fem år ständigt återkommit till att designa möbler för laptopen eftersom det fascinerar mig och jag har varit nära två gånger att få mina idéer i produktion hos en svensk stor möbelkedja. Men i slutändan har produktionskostnaderna blivit för dyra och projekten har lagts ner. Men jag ger aldrig upp riktigt bra idéer så jag fortsätter......för det behövs fler små nätta möbler som är anpassade till våra nya behov av att kommunicera med varandra via nätet även hemma. Säg vem som inte har ett behov att få en ergonomisk plats för sin dator men som man gärna kan trolla bort och som kan vara en snygg möbel som man är stolt över att äga - då blir det roligare att blogga och surfa!
Här har jag samlat ett gäng formstarka och vackra datormöbler som fått kosta lite i produktion. Jag välkomnar fler producenter att våga lite mer på detta område.



   Startar med turkost bord Riga av Marc Newson 1995 för Cappellini
1 Standing desk Notos av Thomas Kühl, Andreas Krob för ClassiCon
2 Snurrbar datamöbel för publika surfzoner av Marilda Lindblom för Nola
3 Two tops table och 4 Two Tpsa secretary av Marcel Wanders 2005
5 Orcus sekretär designad av Konstantin Grcic
6 Sekretär Zelos designad av Christph Böninger 2008
7 Mats Theselius bord för Källemo 2007
8 Arbetsbord, Homedesk designad av George Nelson 1958

Alla möbler finns att köpa på Nordiska Galleriet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0