Senbarock i moder tappning

Det är inne med svarvat och det ska vara svart som natten. Vi längtar oss tillbaka till senbarocken och den har kommit till oss i nya moderna tappningar. Soffbordsben, armaturfötter, ljusstakar och muggar är tacksamma detaljer att leka detta formspråk. Jag tror vi kommer att få se mycket mera kurviga svarvade uttryck framöver och även i andra kulörer än bara svart.



Uppifrån och ner:
Trollsta bord från Ikea 599 kr Min favorit
Fellini bordslampfot 590 kr från Mio
Bastone golvlampa av designer Jaime Hayón. Köpställe: Nordiska galleriet
Pick up mugg, Höganäs, Design: Karin Agélii och Anki Eklund. 79 kr. Inneonline.se
Fanny ljusstake 139 kr från EM
Brantevik Soffbord 3995 kr från EM
Fotografier hämtade från respektive hemsida

Kommentarer
Postat av: Sofie

Älskar Trollsta-serien från Ikea!

Fint collage :)

Ha en bra dag!

Sofie

2009-03-19 @ 10:35:45
URL: http://htttp://www.roombysofie.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration&design

Tack, vad gullig du är! :) Blir glad att

du tycker om mina kollage. Det är så kul

att göra dom också. Om man ändå hade mer tid

till det! :S



Jag ser att v har samma favorit du och jag, Trollsta.

Hade gärna haft det hemma hos oss. Men vart?! Får bygga ut huset först. ;)



Må gott!

2009-03-19 @ 12:23:48
Postat av: Smsa Låna

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-07-20 @ 03:34:22
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0