Vad är det här?

Vad är det här undrar ni nog.....Är det ett träd eller skulptur...ja nämligen en av metallformgivaren Erik Tidängs alster i utställningen KÅL OCH STÅL på Nutida Svenskt silver 14-31 mars. Han skriver själv: Mitt intresse för övergivna platser har fört mig till ett antal nedlagda fabriker och industrier både i och utanför Sverige, bl a. Lövsta sopstation i Hässelby och Tjernobyl i Ukraina. På dessa platser har jag fascinerats av kontrasterna, men också likheterna, mellan natur och teknik. Kontraster i form av sly och hela träd som plötsligt dyker upp i maskinhallar och smörjgropar. Likheter i form av komplicerade rörkopplingar som faktiskt påminner om de träd som gjort entré sedan sista skiftet gått hem för alltid.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för din uppmuntrande kommentar*:)

2009-03-13 @ 19:26:04
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: KREATIVA DESAJNA - inspirationsblogg, välkommen !

Sånt här gillar jag, ha en bra helg, hälsar Desajna

skickar ett mejl till dej ang. mina kommande projekt !

2009-03-14 @ 10:33:01
URL: http://kreativadesajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0