Min textila kollektion i butik!

För två år sedan gjorde jag ett "fixa själv" reportage om att göra sina egna barnfåtöljer till en inredningstidning. Se bilderna nedan då Sofia använder mina egensydda fåtöljer på olika sätt - inte bara att sitta på.



Mina två söner älskade fåtöljerna. Tor, drygt 1 år, använde fåtöljen som gåstöd. Hugo 3 år satt på den såklart, byggde rum, och gjorde en tunnel med fåtöljerna. Jag blev väldigt sugen på att sätta dem i produktion och vände mig till en stor svensk möbelkedja jag arbetat åt tidigare men de sa NEJ.

I oktober 2008 bestämde jag mig. Barnen hade INTE tröttnat på dem utan använde dem fortfarande dagligen. Fåtöljerna som hade fått ett smeknamn Lounge Seat eftersom de har ett lite modernare formspråk skulle komma i produktion fast genom mig själv. För att göra dessa riktigt snygga designade jag mina egna mönster och jag undervisade samtidigt på Stylistakademin.
Vid ett av mina hembesök med eleverna hos en barnfamilj med öppen planlösning kom jag på att mina mönster även skulle passa på andra produkter och kunna kombineras så att man kan använda dem i den öppna planlösningen som är så vanlig idag. Familjen var osäkra på hur de skulle färgsätta vadsagsrum och köksdel som flöt ihop. De ville ha olika uttryck på de olika "rummen" men de skulle samtidigt fungera bra ihop visuellt.  Jag gjorde därför sex olika skilda mönsterställningar i olika uttryck men som kan kombineras.

I slutet av Januari ställde jag ut på Formex och till den gjorde jag en användbar hemsida
Denna vecka startade försäljningen av mina produkter. Här kan du se de 13 köpställen som säljer mina produkter.









Fotograf: Göran Ekeberg  Styling: Sofie Sjöström


Jag hoppas på att få komma ut med ytterligare två färgställningar till hösten. Jag har nu även tagit fram ytterligare en produkt - en stolsdyna - till sortimentet och mindre möbler är pågång.......om jag lyckas med försäljningen.

Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Jag kan förstå att barnen inte tröttnat, speciellt då det finns så många användningsområden för dem.

Kram Sandra

2009-05-21 @ 11:04:52
URL: http://inspireramera.se
Postat av: KREATIVA DESAJNA

LYCKA TILL, säger jag bara ! Har väntat på nya blogginlägg från dej !!!!

din kollektion är jättefin, barnfåtöljen är hur bra som helst. snart öppnar jag min webshop, allt har blivit försenat. ha en bra vecka, hälsar DESAJNA

2009-05-25 @ 11:42:36
URL: http://kreativadesajna.blogg.se/
Postat av: Vilda

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-08 @ 14:07:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0